header-img

Hundvakt & fredag

Den här dagen har precis som gårdagen verkligen bara rusat iväg. Sofia åkte tillbaka till Trollhättan på förmiddagen och lämnade kvar sin fluffiga vovve hos mig. Så nu har jag hela helgen på mig att få känna på hur det är att ansvara för en hund på riktigt. Det är både spännande och läskigt, för lilla jag blir lätt orolig och nojig. Men det kommer säkert gå bra. Han skrämde mig lite på lunchpromenaden då det såg ut som att han haltade, men efter lite konversation med matte verkar det som att Milou är lite lurig och slumpmässigt kör på "hopplasteg", d.v.s han skippar att använda ena benet lite då och då, men det är tydligen inget fel. Så förhoppningsvis kan min hjärna varva ner och sluta tro att något kommer gå åt helvete, haha. Annars har jag spenderat dagen med jobb hemifrån, samt massvis med promenader i naturområdet utanför lägenheten. Supermysigt. Man märker verkligen att våren är på ingång för fåglarna kvittrar och bäckarnas vatten porlar, och fotbollsspelarna är tillbaka på planerna med sin träning. Gick förbi dem nu på eftermiddagen med Milou och han kutade fram när en boll sparkades åt hans håll. Tränaren kom fram och frågade honom ifall han ville vara med. Det är sådant som jag älskar med att vara ute med hundar. Folk börjar prata med en, även om det bara är typ en mening eller några ord och ett leende. Men det räcker verkligen för att dra igång humöret! Det är så trevligt att få växla några få ord med andra om ingenting. Lite social interaktion som jag annars desperat saknar. Och just det, jag fick äntligen mitt paket från Bodylab! Två dagar försenat... typiskt, men better late than never, right? Så mamma och moster Lena fick agera hundvakter en stund så att jag kunde gå iväg och hämta min leverans. När jag öppnade lådan så upptäckte jag att jag fått massa gåvor på köpet. Flera smakprover av deras Whey protein, en påse av deras BCAA godis, protein chips och en av deras proteinbars. Jättekul att få chansen att testa fler smaker och kanske hitta några nya favoriter. Vi får se helt enkelt. 


Annars lagade mamma och moster middag till oss tre, under noggrann övervakning av Milou som var överlycklig att få vara med, och helst av allt skulle stå mitt i smeten så att man gick in i honom hela tiden. Men sen när vi käkade fann han sig i det och låg på köksgolvet och vilade. Riktigt mysigt sällskap. Nu är vi inne i mitt rum och jag planerar att se lite film eller avsnitt av serien Blacklist som jag precis börjat titta på. Milou ligger utslagen på golvet, så här är det en lugn och härlig fredagkväll. Imorgon blir det nya krafttag och äventyr. Vi hörs!


Kommentera här: