header-img

Fredag!

När hjärnan väljer att leverera katastrof och kaos så att man bara velar fram och tillbaka och känner sig allmänt dålig... då blir det inte mycket bloggande. Då blir det mest ångest och dumma tankar, och hetsätande och bla bla bla. Livet känns väldigt segt och tufft just nu vilket gör att det är lite svårt att skriva blogginlägg. Hur gör man, liksom? Ska jag berätta allting om hur jag mår och hur mitt liv går? Eller ska jag hålla tillbaka information om allt det och bara försöka skriva om det där andra? Ja du. Det är en kluring. Jag antar att jag nu kommit fram till att det blir något slags mellanting det här. Skaffade ju gymkort hos Nordic Wellness utöver att jag har medlemsskapet på Fitness24seven, bara för att jag skulle kunna träna närmare hemmet. Och jag är sjukt missnöjd. Gymmet känns slitet, folk stirrar på en, maskinerna är gamla och konditionsutrustningen saknar fläktar och delar går sönder... alltså nej. Det var värdelöst, så idag gick jag in och sa upp mitt medlemsskap. Det är ju två månaders uppsägningstid, så jag får betala till den 31 maj. Tills dess kan jag tekniskt sett gymma där ifall jag vill, men ärligt talat får jag inte gjort ett effektivt träningspass där. Saknar Ullevigymmet något så in i bomben och deras trygga och moderna gym. Så nu i efterhand inser jag ju att det inte är en bra idé att fatta beslut om nya grejer under en period som jag mår dåligt. Det blir liksom inte så himla bra. Oh well. Sånt är livet. 


Min moster Lena åkte hem till Norrland igår kväll med tåget, så nu är det bara jag, mamma, och katterna här hemma igen. Ändå lite skönt, haha. 

Idag ska jag iväg till stan för att träffa min kompis Leo, vilket ska bli mysigt. Det var ett tag sedan vi sågs nu! Vi ska käka mat och gå på bio, lite firande för att jag fyllt år och bara allmänt häng för att catch up. Härligt. Jag har käkat dubbla mellanmål nu under eftermiddagen och jag är fortfarande hungrig. Typiskt. Men nu känner jag att magen får vänta tills det är dags för middagen, för vi ska ju äta på någon pizzeria/pasta grej i närheten av biografen bergakungen. Så magen får va tyst och lida lite. Ska ta spårvagnen om en timma ungefär, får hoppas jag inte dör av hunger till dess! 

Imorgon är det också aktiviteter inplanerade för då ska jag och mamma iväg till Växjö och besöka en uppfödare av Shetland Sheepdog! Jag är så himla taggad. Hon har en tik som är dräktig just nu, och det är den kullen jag hoppas på att kunna få en valp ifrån. Valparna har inte fötts än, och hon ville att jag skulle besöka innan dess så det blir lättare att fokusera på ett givande samtal utan att bli distraherad av gulliga valpar. Jag har ingen aning hur många av hundarna i hennes kennel som bor hos henne, men det ska bli trevligt att få träffa henne och hundarna. Jag har förberett en lista med frågor så jag inte blir helt ställd och glömmer bort saker när jag väl är där. Mamma hänger med som sällskap, så skönt. Men jag lär väl uppdatera er här på bloggen om hur besöket går imorgon, så det kan ni få se fram emot, haha. Nu ska jag se klart lite youtube-videos innan jag behöver göra mig i ordning om cirka 20 min. Vi hörs!

Kommentera här: