header-img

Träning, läkarbesök, fysioterapeut m.m.

Den senaste tiden har jag verkligen lyckats komma in i träningen igen och det känns fantastiskt. Jag kör rätt stadigt med tre gympass i veckan än så länge. Tränar gärna mer än så, men det är en del andra saker som behöver mitt fokus. Sommaren blev ju inte riktigt som jag tänkt mig, men nu är jag på banan igen. Eller i alla fall på god väg. Jag har ett möte imorgon bitti med min läkare, arbetsgivare och försäkringskassan för att diskutera min rehabilitering in i arbetet igen. För första gången på länge känner jag verkligen att saker går bra. Jag mår så himla mycket bättre än förut och vill absolut försöka komma igång på jobbet igen, oavsett om det blir på mina vanliga 75% eller mindre. Vi får se helt enkelt. Huvudsaken är ju att det blir hållbart för mig på sikt. I övrigt så har jag börjat gå hos en fysioterapeut på Vuxenhabiliteringen för mina spänningar och för att få bättre kroppskännedom. Och han satsar stenhårt på styrketräning som sjukgymnastik! Riktigt spännande, speciellt för mig som redan tränar. Första träffen var förra veckan och det gick jättebra. Fick sån självförtroendeboost av honom, jag kan mer än jag tror. Så det här ska bli kul att se vad detta kan utvecklas till och om det kan hjälpa mig.


Som ni ser på bilderna i kollaget har jag shoppat lite fitnessprodukter nyligen. Och alltså jag bara måste nämna Tyngres vassleprotein i smaken Vaniljdrömmar. Seriöst. Testade det imorse och det var rena rama himmelriket! Jag får nästan ta och köpa det i den riktiga burken istället för det här smakprovet. Frågan är väl mest om jag vill köpa den smaken som vassle eller kasein. Får fundera lite på det.

Nu sitter jag på spårvagnen på väg hem till mamma för en övernattning. Det där läkarbesöket imorgon bitti hade jag blivit informerad skulle vara på fredag, och eftersom det är i Frölunda så hade jag behövt gå upp orimligt tidigt för att hinna dit hemifrån. Lösningen blev att jag sover över hos morsan inatt. Det är ju rätt mysigt med middag hos morsan och mys med katterna, så det gör mig inget att det blev flyttat tidigare. Vad hände förresten med vädret här i Göteborg? Det var ju sån härlig hösttemperatur men så bestämde sig värme och svett för att göra en comeback. Jag som var så glad över den svala känslan ute och på spårvagnarna. För nu är det rätt varmt. Fick ta av mig min jeansjacka och lägga ovanpå väskan i knät för att inte dö av värmeslag. Fönstret snett ovanför min plats är i alla fall öppet, så det är ju alltid något. Får försöka se det positiva i det, haha. Vi hörs!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Snygg t-shirt! Vart har du köpt den? :-)

Svar: Tack! Den är från Cubus :)
Linnea AO

2 Anonym:

skriven

Snygg t-shirt! Vart har du köpt den? :-)

Kommentera här: