header-img

Sammanfattad torsdag

Denna dag har bjudit på en hel del aktiviteter hittills faktiskt, för ovanlighetens skull. Jag gick upp 6:20 och drog ut på en powerwalk. Det är så härligt ute vid den tiden, trots att det var frost och nollgradigt ute. Det är tyst och lugnt, bara fåglarna som kvittrar i skogen. Solen hade ju precis börjat kika fram, så det blev en lite magisk känsla. Sedan var det frukostdags och mitt Wheypulver från Bodylab tog slut! Det räckte inte ens till en full dos, så jag fick lägga till kvarg som efterrätt till gröten för att få rätt mängd protein. Lite frustrerande eftersom min beställning från Bodylab borde ha levererats igår men fortfarande verkar vara fast i Härryda. Enligt posten så ska det levereras till Frölunda torg idag, men eftersom klockan snart är 18:00 och jag ännu inte fått något sms om att det finns där, så antar jag att postnord suger. Jag vill ju ha mina grejer. Dör ju av nyfikenhet på proteinbarsen jag beställt. Oh well. Ska svänga förbi torget senare ändå, så då ska jag fråga om de ändå inte fått in mitt paket. Får se hur det går. Annars har jag varit på jobbet och haft en lugn men produktiv dag. Jag har ju fått en ny jobbtelefon eftersom att den jag haft hittills tillhör personen som jag vikarierat för, och eftersom jag numera har en egen tjänst där så var det dags för en ny mobil. Då blir det ju alltid en del klurigheter att lösa, men tack gode gud så är den här en iphone så jag överlevde. Den är jag van vid, så det har ändå varit smidigt. Men efter jobbet åkte jag hem och drog på mig gymkläder och skyndade med att käka ett snabbt mellanmål för då kom Sofia i bil med Milou. Planen är att hon ska sova över till imorgon och sedan lämnar hon Milou hos mig och åker tillbaka upp till Trollhättan över helgen. Jag är taggad på att få lite ensamt ansvar över en hund och få testa på det här innan det blir en egen liten vovve i sommar! Men hursomhelst så tog vi en promenad i Skatås - efter att ha hamnat i världens segaste bilkö - och nu är vi på gymmet och cyklar. Det är skönt att ha sällskap på gymmet, även om jag nu sitter osocial och bloggar haha. Är jäkligt nice att träffa Sofia igen, det suger att vi inte bor nära varandra. Men men. Sånt är livet, vi får anpassa oss efter verkligheten. När vi är klara här blir det att käka thai-mat, och det mina vänner var inte igår, det! Vi kommer satsa på buffén på Frölunda torg för de har så himla god mat. Speciellt nudlarna och den röda curryn. Herregud va gott det är. 


Ni vet sådana perioder man kan ha i livet då man verkligen inte pallar för höga krav och bara behöver vara snäll mot sig själv? Det är så i mitt liv just nu. Vilket innebär att i alla fall fram till på måndag - som är min födelsedag - så kommer jag häva mina kostbegränsningar och käka det som faller mig in. Livet kommer inte gå under. Himlen kommer inte ramla ner bara för att jag vill äta thaimat, choklad/lösgodis eller vitt bröd. Det ordnar sig. 

Kommentera här: