header-img

Födelsedag, favoritmat & gym

Och vips så var det måndag. Måndag kväll dessutom, hur gick det till egentligen? Igår missade jag att blogga, men det är väl inte hela världen. Här kommer ett litet inlägg för att sammanfatta min dag. Det är den 27 mars 2017, d.v.s. dagen då jag funnits till i hela 23 år. Sinnessjukt fast ändå helt normalt. Dagen började med en liten sång från gulliga mamma, men inga riktiga fysiska presenter som man gärna önskade sig när man var yngre. Nu är det svårare att önska sig någonting som man inte bara går och köper själv när man ser behovet eller blir sugen. Liksom let's look at my wish list; nummer 1 är en lägenhet, nummer 2 är en hund, nummer tre är fred på jorden. Nä, det där sista var väl att ta i, men det jag önskar mig mest av allt kräver lite mer jobb än så. Därför har morsan betalat en av mina beställningar av fitnessprodukter från Bodylab t.ex för det är något jag älskar just nu. Det finns så himla många goda smaker, det är galet. Anyway, tillbaka till hur dagen varit. Jag käkade min favoritfrukost innan jobbet, och alltså det är min definition av himmelriket. Holy crap alltså. Gröt av fiberhavregryn och whey protein i smaken proteinella - vilket är Bodylabs egna protein-nutella för övrigt - plus frysta blåbär och zero topping i vitchoklad smak. Det finns inte tillräckligt med positiva adjektiv på denna jord för att beskriva hur god den här rätten är. Sinnes. I övrigt så var det jobb på schemat mellan 9-15 på kontoret, och idag har jag genomlidit två längre möten och överlevt skitbra. Stolt tjej här. Möten är ju verkligen en sådan grej som har en tendens att trötta ut mig till max eftersom det är fruktansvärt mycket olika slags intryck. Överväldigande, men idag gick det riktigt bra. På det andra mötet var vi bara 6 personer, så det var inte heller lika påfrestande mentalt, även om det var en heldel information att processa. Det kändes bra! Min lunchlåda var jättegod. Det hade jag faktiskt på känn, för jag har blivit rätt bra på matlagning om jag får säga det själv, men då det här var ett experiment är jag nöjd. Jag gjorde färs- & morotsbiffar med klyftpotatis, gröna ärtor och Spicy Garlic lågkalorisås. Drömsk mat. Biffarna var det som gjorde hela rätten. Jag hade i riven morot, nötfärs, oregano, basilika, ägg, pastakrydda i mängder, och vitlökspeppar. Hello amazing food. På mina egengjorda klyftpotatisar hade jag grillkrydda med honungssmak, salt, oregano och timjan. Superdupergott. Kan starkt rekommendera denna rätt. 


Efter jobbet åkte jag raka vägen till Frölunda Torg och gick in på Nordic Wellness. Nu kanske ni tänker, "men har inte du medlemskap på Fitness24seven?" Och det stämmer bra det. Ändå tecknade jag idag ett medlemsskap på Nordic Wellness gymklubb på Frölunda Torg, som delvis kommer finansieras av friskvårdsbidraget från mitt jobb. Det blir väldigt smidigt så här, även om jag nu kommer att ha dubbla medlemsskap på gym. Det blir väldigt billigt så här i alla fall. Nu kan jag äntligen träna på en gymanläggning närmare hemmet, faktiskt på promenadavstånd, vilket gör att jag kan smidigare gymma innan jobbet eller i anslutning till att jag åker hem från jobbet. Men jag har samtidigt kvar valet att gymma på Fitness24sevens alla anläggningar överallt, dygnet runt, och även däribland gruppass. Vilket är grymt, då jag gärna gymmar med min kompis när hon är här, och vill ha möjligheten att gymma med henne när jag är hos henne i Trollhättan eller Stockholm. Sen är det även nice att kunna välja att dra på stan och i samband med det simpelt svänga in på ett av Fitness24sevens gym i centrala Göteborg. Det känns väldigt bra, och jag hoppas kunna effektivisera min träning på det här sättet. Vi får la se! 

Efter det var jag, mamma och moster Lena på restaurangbesök för att fira mig. Det var otroligt gott, för att inte tala om mysigt. När vi kom hem blev det äppelsmulpaj med vaniljsås i som jag hade beställt av mamma. Bästa dagen för mat någonsin. Men med start imorgon ska jag försöka skala ner på kolhydraterna och mitt kaloriintag igen (för att inte tala om alla cheat meals som jag haft) och återgå till en mer restriktiv hälsoplan när det gäller kosten. Det kanske går asbra, det kanske går åt helvete. Only time will tell. Nu ligger jag i min säng och planen är att sova. Imorgon bitti ska jag gymma för första gången på Nordic Wellness. Vi får se hur det går. Hoppas ni haft en trevlig dag, vi hörs!

Kommentera här: