header-img

Back to normal

Jag var uppe tidigt imorse och tog en powerwalk på cirka 35 min innan frukost, för att försöka börja dagen med lite positivitet och extra aktivitet jämfört hur gårdagen blev. Det var riktigt härligt faktiskt. I övrigt har det varit en bra dag på jobbet med mycket gjort och roliga stunder.  Det är ju internationella downs syndromdagen idag, vilket innebär att många runtom i Sverige uppmärksammar ett initiativ som kallas "Rocka sockarna". Så det arbetade jag ihop ett inlägg om till jobbets sociala medier, och jag fick organisera ihop mina kollegor till ett foto på deras omaka strumpor som kampanjen använder sig av. Det blev en del skratt där och lite kruxande för att få till en någorlunda bra bild. Det är sådant arbete jag tycker är som roligast för det är både praktiskt och kreativt. Jag är också varit produktiv på jobbet idag för jag har startat upp en ny planering och struktur för mig själv angående några av mina uppgifter, så förhoppningsvis kommer saker att flyta på bättre nu. Mitt jobb är lite av en lärande process, och det känns ju både jobbigt och jätteroligt, haha. Det blir nog skitbra i alla fall. 


Just nu är jag på gymmet och är strax klar med konditionsdelen av dagens pass. Sedan kommer jag nog köra på rygg/biceps för det gör jag nästan aldrig. Jag kommer nog inte åka iväg till gymmet i helgen nämligen för jag ska ha Sofias hund Milou hos mig från fredag till söndag! Jag är sinnessjukt taggad på det, men det gör i alla fall så att jag får omstrukturera mina träningsplaner. I helgen får det bli massor med promenader och hemmaträning istället. Jag kan träna både mage och ben hemifrån, så det blir bra ändå. Hoppas på att min födelsedagsbeställning från Bodylab kommer snart för jag längtar till att få testa kaseinpulvret och proteinbarsen som är med i paketet. Ska bli spännande att smaka dem. 

Resten av den här dagen kommer vara rätt stillsam. Ska laga mat när jag kommer hem, får se vad det blir bara. Funderar antingen på att göra tacos eller tacosallad, eller så gör jag proteinpannkakor. Det återstår att se. Det hade varit sjukt gott med sallad för nu blev jag slumpmässigt sugen på morot. Hmm. Kanske får be mamma ta fram en påse med nötfärs från frysen åt mig nu. Japp. Så får det bli. Gott!


Kommentera här: