header-img

Fredagsfirande, utflykt till Växjo & söndagsuppdrag

Nä men om man skulle ta och skriva ett blogginlägg, kanske? Jag sitter ju ändå på träningscykeln på ullevigymmet med 50 min kvar av dagens konditionsträning, så why not dra ur mig lite tankar? Det gör vi! Låt se, mitt senaste inlägg var i fredags, så jag kan ju börja att fylla i luckorna därifrån. Jag åkte ner till stan och mötte upp med Leo för ett litet firande av att jag fyllt år nu i veckan. Det var så längesedan jag träffade hen nu, varför råkar det alltid bli så, haha? Det får vi allt bli bättre på! Vi traskade runt och letade efter pizzerian vi planerat att käka på, och efter att ha gått lite vilse så hittade vi den och slog oss ner. Jag körde på en bananpizza för det är fantastiskt gott även om en del tycker att banan på pizza är djävulens påhitt, men sen så totalvänder de och älskar att ha ananas på pizzan. Inget dömande här tack. Leo tog en vegetarisk pizza med mozzarella, tomater och oliver som jag aldrig hade beställt för jag är inte riktigt vän med oliver i allmänhet. Men vi är alla olika. Det var riktigt smarrigt, och vi snackade lite om allt möjligt vilket var mysigt. Jag fick snilleblixten att vi skulle promenera till avenyn och gå in på 4Gott för det är det bästa lösgodiset som finns. Så det gjorde vi och drog sedan till Bergakungen för att se en science fiction film som heter Life. Jag hade ärligt talat inte särskilt höga förväntningar för jag hade bara sneglat igenom beskrivningen och trailern men jag blev förvånad för den var ju riktigt spännande. Kul när man blir glatt överraskad sådär, så jag kan definitivt rekommendera er att se den. Efter det blev det hemgång och läggdags. 

Då har vi kommit till hur jag spenderade min lördag. Ja ni. Jag och mamma åkte tåget till Växjö för att besöka en uppfödare av hundrasen Shetland Sheepdog, eftersom jag planerar att skaffa en nu i sommar. Och det var väl lite blandat med hur det gick, men för mig är ju nya saker alltid påfrestande och utmattande. Jag känner att jag landat rätt bra i alla tankar och upplevelser av gårdagen idag; vilket är skönt. Så känslan är bra. Hundarna var jättemysiga, hon hade åtta stycken som bodde hos henne så det var ju mycket rörelser och glada vovvar som ville hälsa och pussas. En av hennes äldsta shelties var typ rena drömmen. Hon la sig hos mig och mamma i våra knän under besöket och bara myste. Fantastisk hund verkligen. Men den dräktiga tiken är beräknad att föda den 14 april, så det är ju bara att vänta och hoppas på att det finns en liten hane till mig där. Nu gäller det alltså att ha tålamod, och för er som känner mig så kanske ni vet att det inte riktigt är min starkaste sida. Men man får ju bara bita ihop och sysselsätta sig med annat. I övrigt var det mysigt att göra en liten tågutflykt med mamma! Vi hade med hos lite mat och så och hade picknick på tåget med lite blandat. Jag har aldrig åkt tåg åt det hållet i Sverige förut så det var roligt att få se hur det ser ut där. Geografi är dock inte min styrka. Verkligen inte haha, nästan lite skämskudde på mig. Här har jag gått och trott att både Borås och Växjö ligger uppåt från Göteborg, och så åker man ju typ ner till tjottahejti istället. Bra jobbat Linnea, du kanske borde lyssnat på lektionerna i lågstadiet/mellanstadiet när de gick igenom hur Sverige ser ut. Oh well,  man kan inte vara bäst på allt, jag vet i alla fall var Göteborg ligger och det är la viktigast med tanke på att jag bor här? Det är ju huvudsaken. Växjo hade för övrigt bättre väder än oss här i Gbg med solsken och typ 15 grader. Vårväder deluxe. Men det blåste lite väl svalt då och då, men det kunde man ju överleva. Här i Göteborg har vi ju gått och blivit en dimmig spökstad. Roligt liksom. Man får hoppas att solen faktiskt är kvar där uppe någonstans och gör sig beredd för en show. Antar att man får ha tålamod med det också? Tålamod är en fiskares bästa vän ju. Synd bara att man inte är en fiskare då. 

För övrigt så har jag äntligen påbörjat en ny och fräsch spellista i Spotify och gud vad uppfriskande det är att kunna höra ny musik. Har haft samma korta lista sedan början av januari annars och där kan jag varje ord, beat och melodi utantill så det blir nästan att man spyr. Det var mer än dags för en ny. Nu har jag därmed startat bygget av en härlig mix, och bara nu på morgonen har jag lagt till några fler låtar från min Discover Weekly lista. Det är förresten ett suveränt påhitt. Där hittar jag en del guld ibland. Typ som nu: Thief av Ansel Elgort, vilket är skådisen i The Fault in Her Stars och Divergent. Den låten är riktigt bra! Även fast jag inte håller på med musik längre mer än att lyssna i Spotify och på covers på youtube så uppskattar jag härlig ny musik. Det ger mig fortfarande en lugnande effekt att lyssna på musik, oavsett genre, för jag kommer till någon slags mental ro. Fantastiskt egentligen.

Senare idag ska jag iväg till Sisjön med ett par löparskor jag köpte där, för jag får blåmärken, blir svullen och får världens skavsår på utsidan av fötterna precis nedanför lilltårna när jag har de skorna. Har bara använt de kanske max 4 gånger och slutade sedan för det gör för ont. De är i rätt size, så det är inte det som är problemet. Men svullnaden och blåmärkena har inte riktigt gått ned så jag tänkte att jag ska gå till butiken och prata med dem. Kommer ta med kvittot men jag har väl egentligen inte några förhoppningar, men med tanke på att det inte är skor jag kan använda så är det lite trist att praktiskt taget ha kastat cirka 700kr i sjön. Jaja, vi får se hur det går. Upptäckte även på tal om något helt annat att jag fått ett brev från folktandvården - i Trollhättan. Hoppsan. Jag har gått omkring och tänkt lista på mig hos tandläkaren här men har dragit ut på det. Så nu lär jag ha en tid jag måste boka av. Dags att lista mig här i Gbg. Nä, nu ska jag köra klart mitt gympass - har cirka en kvart kvar - så nu blir till att kämpa in i det sista!

Kommentera här: