header-img

Catchup & söndag

Ni vet hur bergodalbanor svänger upp och ner, hit och dit, och stundtals kan vara riktigt illamåendeframkallande för att sedan ge världens lyckorus? Så är mitt liv just nu. Eller rättare sagt min hjärna. Mina tankar och känslor är ett virrvarr av kaos och skiftande, svängande och kraschande. Och då är svårt att få tummen ur och sätta sig för att pumpa ut ett blogginlägg, för att inte tala om att jag varken vill eller orkar ta upp allting som min hjärna får för sig att trigga igång tankar om här. Bloggen är trots allt offentlig, inte för att jag tror att det är massa människor som läser mina inlägg, men vissa saker är för personliga för att delas. Hur som helst så är det här anledningen till att det blivit glest med inlägg här den senaste tiden. Jag tragglar mig igenom träningen med varierande resultat. Kosten går både upp och ner när det gäller nyttighet, vilket kanske är både bra och dåligt, jag vet inte riktigt. Men allting går upp och ner just nu. Konstant skiftande och det är så fantastiskt jävla tröttsamt. Ena stunden tycker jag si, andra stunden tycker jag så, och det blir ett bombnedslag av åsikter, tankar och känslor som jag helt plötsligt känner att jag inte kan lite på. Vad tycker jag egentligen? Hur känner jag egentligen? Det är utmattande och framkallar huvudvärk och ångest deluxe. Problemet är ju att det går ut över morsan som hela tiden finns härför mig och försöker stötta. Jag vill ju inte att det ska göra det, gå så långt, men samtidigt kan jag inte hålla inte det. Det måste ut, liksom. Just nu försöker jag ta saker dag till dag, och försöker tillämpa problemlösning i den mån det fungerar. Det kommer väl bli bättre, antar jag. Det är bara så trist när man känner att allt i livet går dåligt. Men, men. 


Igår eftermiddag/kväll var jättehärlig i alla fall. Mamma hade fixat en hylla till mig på köksbänken för att organisera mina fitnessprodukter och kryddor bättre, och wow vad det blev bra. Nu har jag allting samlat. Det känns sjukt skönt. Se bilden till höger i kollaget nedan för resultatet. I övrigt så hade mamma gjort en stek och en sås som jag fixade ugnsrostad sötpotatis och morötter till, och holy moly vad gott! Riktigt bra helgmat det där. Sedan spelade vi monopol - familjevarianten skulle jag tro - och det var verkligen inte igår alltså. Det slutade med att jag vann, och det var nog första gången för mig meddet här spelet. Till spelande hade jag lördagsgodis från Hemmkväll som jag precis insett ligger på promenadavstånd hemifrån. Varför har jag inte vetat om det, liksom? Rena guldgruvan med godis ju. Sedan har jag faktiskt hittat en butik närmare hållplatsen positivgatan som har riktigt roligt och spännande godis, typ som utomlands! Bra upptäckter asså. 

Idag är väl planen att jag och mamma ska ta oss ner till stan och strosa i affärer. Egentligen ville jag in på MM Sports på Kungsgatan för att se ifall de har proteinprodukter från märket Tyngre, men jag hade ju helt glömt att alla butiker på den gatan är stängda på söndagar. Så det utforskandet får ske en annan dag helt enkelt. Så vi kommer la dra till nordstan och kika runt i affärerna där, morsan nämnde byxor på H&M, men jag har ingen specifik agenda. Går gärna in på Monki dock. Saknar när den låg på Frölunda Torg faktiskt. Utöver det så har jag väl inte så mycket mer att dela med mig av för tillfället. Vi hörs!

Kommentera här: